Hoppa till sidans innehåll

Packlista USM

16 MAJ 2012 10:48
Inför resan till USM kommer en påminnelse om vad man behöver ha med sig och lite rekommendationer om mat och annat.
  • Uppdaterad: 26 JAN 2018 08:39

Föreningen tar med extrautrustning i mycket begränsad omfattning. För de som tillhör klassen Yngre ungdom men somäven tänkt tävla i Äldre ungdom kommer det att finnas värjor med klinga storlek 5 till utlåning.

Föreningen har även med verktygsutrustning för de som saknar och en ganska ambitiös förbandslåda (det finns även sjukvårdare och utrustning på plats).

 

I fäktbagen

Fäktväst (FIE-märkt 800N från kadettklassen)

Underväst (FIE-märkt 800N)

Fäktbyxor (FIE-märkta 800N från kadettklassen)

Fäktmask (FIE-märkt 1600Nfrån Äldre ungdom)

Fäktstrumpor (tänk på att det inte får finnas någon glipa mellan byxorna och strumporna)

Fäktskor

Handske (som ska vara hel)

Kroppsledningar (minst två st då man behöver ha en extrasladd liggande bredvid pisten när man fäktar)

Värjor (minst två st då man behöver ha ett extravapen liggande bredvid pisten när man fäktar)

Träningsoverall

T-shirtar och ev shorts

Bröstskydd för flickor

Verktyg (spetsskruvmejsel), provapparat, vikt 750 g och bladmått 0,5 mm). Extra utrustning (fjädrar och skruvar).

Vattenflaska

Handduk

Anteckningbok och penna

 

Rekommenderas i fäktbagen

Coachtejp (för skavsår, smålagningar mm)

Dauerbinda 8 eller 10 cm bred för att man snabbt ska kunna lägga tryckförband om man har otur och stukar foten.

 

Övrigt

Vanliga kläder för två dagar

Fickpengar för mat på tävlingsplatsen inklusive lunch, ev t-shirtinköp etc

Ev spel, mobil (med laddare), böcker etc för bussresan.

Mat

Vi stannar en gång på nedvägen för att äta men matsäck för nedfärden rekommenderas. Under tävlingsdagarna rekommenderar vi att man undviker sockerhaltig kost (läsk, sportdryck, kakor, godis, choklad, frukt) och mat med låg näringshalt (chips, korv med bröd osv). Vanligtvis brukar organisatörerna av USM erbjuda någorlunda matalternativ (typ pastasallad och smörgåsar) men vill man vara säker är det bra att ta med sig egen mat.

De som tävlar två dagar ska tänka på att snabbt (inom en timme) försöka få i sig bra proteiner (mjölk, ost, fisk etc) efter lördagens tävling. Detta underlättar och påskyndar återhämtningen.

På hemvägen kommer vi att stanna vid McDonald's eller liknande.

Skribent: Pierre Thullberg
insta

 

 

fieorg

   

  

Postadress:
Djurgårdens IF FF - Fäktning
Box 55926
10216 Stockholm

Besöksadress:
Artemisgatan 19
11542 Stockholm

Kontakt:
Tel: 086641464
E-post: This is a mailto link