Hoppa till sidans innehåll

S:t Erikscupen


Inför S:t Erikscupen säsongen 2018/19

Stockholms Fäktförbund som arrangerar S:t Erikscupen består av alla klubbar i Stockholmsområdet samt Gotland (och Uppsala). Styrelsen har fattat beslutet att en klubb är huvudansvarig för ett antal uppgifter på en deltävling. DIF har tilldelats ansvaret för deltävling 4, söndag den 17 februari, vilket innebär att våra medlemmar, dvs fäktföräldar, är med och hjälper till. Nya kontaktföräldrar för Sankt Erikscups-gruppens fäktare behövs för denna säsong, anmäl dig till Robert eller Ivan.

 

ANMÄLAN OCH BETALNINGAR 

Tävlingsdagar och sista anmälnings- och betalningsdagar:

Lördagen den 6 oktober Resultat St Erikscupen 1

Lördagen den 10 november   Resultat St Erikscupen 2

Lördagen 15 december (anm/betaln senast 3 decemberInbjudan från arrangören

Söndagen 17 februari  (anm/betaln senast 4 februari) DIF- ansvarar för pistrivning, städning, kansli, sjukvårdsfunktion, mat för funktionärer

Lördagen den  30 mars   (anm/betaln senast 18 mars)

Lördagen den 11 maj (anm/betaln senast 29 april)

Mer info om Sankt EriksCupen 2018/19

 

Anmälningar sker enbart via Ophardt Online och aldrig direkt till tävlingsledningen.

Sista anmälningsdag är de som angetts här ovan och efteranmälningar medges bara om särskilda skäl föreligger samt efter beslut av tävlingskommittén.

Startavgiften är 200 kronor. För syskon till en anmäld fäktare är avgiften 150 kronor. Nytt för denna säsong är att avgiften  skall betalas klubbvis i förskott till Stockholms Fäktförbund, vilket innebär att tävlingsavgiften swishas till DIFs tränare +46739675100, senast i samband med anmälan i Ophardt. Betalningar därefter hanterar vi ej utan då får man betala den högre avgiften, 250 kr direkt på plats på tävlingen istället och någon syskonrabatt utgår ej.

Svensk tävlingslicens krävs i samtliga klasser. Denna löses på fencing.se. Instruktioner för hur detta görs finns här. Svenska Fäktförbundets tävlingsbestämmelser samt Tävlingsbestämmelser för S:t Erikscupen gäller.

 

AVANMÄLAN

Vid sjukdom eller annat förhinder, är det mycket viktigt att fäktaren så tidigt som möjligt meddelar tävlingsledningen. Detta sker på följande sätt: Före kl. 21.00 dagen innan tävling: via mail till This is a mailto link Efter kl 21.00 dagen innan tävling: via SMS till 0729-688 455 (Eva Löfgren/Tävlingsledare). Observera den regel som finns i tävlingsbestämmelserna: ”Fäktare som anmält sig men uteblir utan avanmälan ska först betala startavgiften för den uteblivna starten för att ha rätt att starta vid nästa tävlingstillfälle.” OBS Ingen återbetalning vid avanmälan efter anmälningstidens utgång om inte läkarintyg kan uppvisas.

Uppdaterad: 17 SEP 2018 22:29

insta

 


 

 

fieorg
  

 

fencingse-logo

Postadress:
Djurgårdens IF FF - Fäktning
Box 55926
10216 Stockholm

Besöksadress:
Artemisgatan 19
11542 Stockholm

Kontakt:
Tel: 08-6641464
E-post: This is a mailto link